vrijdag 2 januari 2015

Vilten tas van een restje vilt

Wanneer mensen weten dat je van allerlei gerecycled materiaal tassen maakt, krijg je de leukste zaken aangeboden met de vraag of je er wat mee kunt. Zo kreeg ik laatst de vraag van iemand die een stuk vilten ondertapijt over had of ik er nog wat van kon maken, zo niet dan ging het de kliko in.

En ja hoor, daar kon ik wel wat mee :-)

Vilten tas van afval vilt
Vilten tas

Het is een super stevige tas geworden. Het viel niet mee om mijn machine, die toch echt heel wat aan kan ervan te overtuigen dat dit spul echt genaaid kon worden. Soms leek het op worstelen met vilt...
Niet omdat de machine er niet doorheen kwam, maar meer om de naad op de juiste plek te krijgen.


Ruime tas

Ik heb hem gevoerd met een restje, stevig waterafstotende stof in een legergroene kleur.

tassen gerecycled materiaal
Tas van gerecycled vilt

Een groot ritsvak aan de ene kant houdt alles lekker binnen. Aan de andere kant heb ik twee leren open vakken gemaakt. Handig voor mobiel, pennen, portemonnee enz. En natuurlijk heeft ook deze tas een vaste leren sleutelhanger gekregen voor het veilig vastmaken van je sleutels. En ook aan de buitenkant nog een ring om iets aan vast te kunnen maken, of gewoon voor de versiering.

Als sluiting heeft deze tas een stevige magneetsluiting gekregen.

Duurzame tas van afval vilt
Hier past alles in...

Dubbel gerecycled

Het leuke is nu dat het vilt zelf ook al van gerecycled materiaal is gemaakt. En door het dan weer te redden van de afvalberg is het eigenlijk een soort van dubbele recycling.

handgemaakte tas van gerecycled vilt
Tas van gerecycled vilt

Hij staat nu te koop op de website: www.upcycled.nl op deze pagina:  http://upcycled.nl/handgemaakte-tas-special-1.html met de naam Special One. Er is nog wat vilt over, dus wie weet komt er nog wel een Special Two of Three...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten